Cele doua mari blockbustere ale anului 2015 in Coreea de Sud, “Assassination” regizat de Choi Dong Hoon si “Veteran” regizat de Ryoo Seung Wan au in comun doua elemente cheie: actiunea si comedia. Iubitorii de film coreeni prefera sa mearga sa vada un film bun care sa le ofere o experienta intensa datorita actiunii, care sa fie si amuzanta, in acelasi timp.
Drama istorica regizata de Lee Joon Ik, “The Throne” ar putea fi filmul care sa dovedeasca existenta unui alt element de succes care sa prinda la public: empatia. Povestea ce are loc in perioada dinastiei Joseon, in timpul celui de al 21-lea rege, Yeongjo, descrie relatia furtunoasa a regelui cu printul mostenitor Sado, ceea ce duce mai tarziu la moartea oribila a tanarului mostenitor, ca urmare a inchiderii sale intr-o lada in care se depozita orezul timp de 8 zile, chiar de catre tatal sau (tineti minte povestea de la inceputul serialului Yi San?).
Filmul reuseste sa refaca povestea unui rege, transformand-o intr-o poveste obisnuita a unui tata arogant si a fiului sau rebel, cu ajutorul unor actori de exceptie precum Song Kang Ho (“The Attorney”, “Snowpiercer”) ce joaca rolul perfectionistului rege Yeongjo si a lui Yoo Ah In, care a impresionat in recentul “Veteran” avand rolul printului Sado.
“Filmul se concentreaza asupra mortii lui Sado, dar am presarat filmul cu emotii ce pot exista numai relationand”, a declarat regizorul Lee la avampremiera pentru presa. “Sunt multe certuri, conflicte si rani. Toata lumea incearca sa treaca peste durere, fiecare cum poate, dar cand nu reusesti sa-ti depasesti limitele acest lucru devine tragic.” Regizorul Lee accentueaza aceasta tragedie si o face punctul central al filmului, folosindu-se de flashback-uri de-a lungul celor 8 zile de chin petrecute in acel cufar, dezvoltand conflictul celor doua personaje masculine principale.
Yoo Ah In in rolul lui Sado este un suflet tanar, un spirit liber care este invatat sa-si reprime personalitatea si sa se dezica de crezuri, pentru a putea invata sa devina demn de tron. “Sado nu a acceptat pur si simplu responsabilitatea de a deveni rege”, a explicat Yoo. “Sado a continuat sa se intrebe cine este cu adevarat, si acest lucru l-a impins la un sfarsit tragic.” Urmarind Printul Mostenitor cum creste pe parcursul filmului, devine dificil sa spui exact momentul in care presiunea descendentei il face sa innebuneasca.
Intre timp, regele Yeongjo interpretat de Song Kang Ho duce la perfectiune integritatea morala si academica pentru a justifica locul pe care il ocupa, in ciuda trecutului sau (fiul unei concubine) si a zvonurilor despre asasinarea fratelui sau pentru a uzurpa puterea. „Obsesia regelui Yeongjo legata de legitimitate este ceea ce duce la un mod de iubire dusa la extrem fata de Sado”, a spus Song. “Asta a fost ceea ce a condus la tragedie.” Este, insa, si un om cu multe defecte, superstitii de-a dreptul comice si usor de enervat, ceea ce il face un personaj real.
Comedia vine din familiaritate, senzatia ca audienta a mai vazut acele personaje undeva, la nivel personal sau au auzit de cineva apropiat, si aceasta familiaritate, apropiere, da nastere unui contrast discordant fata de cele 8 zile grotesti, acestea dezvaluindu-se secventa cu secventa de-a lungul celor 125 de minute ale filmului. Sentimentul de groaza este prezent mereu, totul se concentreaza asupra unui tragic accident al unei nasteri regale ce a blestemat ca cei doi sa devina dusmani.
Filmul impinge limitele la maxim, rabdarea pare sa nu mai existe catre finalul povestii, insa “The Throne” este un film care aduce in vremea noastra o veche si tragica poveste reala a unei sotii ce si-a iubit sotul (printesa mostenitoare, Doamna Hyegyong, in a carei autobiografie se gaseste si varianta sa asupra acestei tragedii), a unui rege chinuit de gandul ca i se va fura tronul si a unui Print Mostenitor cu un spirit nepotrivit vremurilor sale, un Joseon in plin secol XVIII.
„The Throne” poate fi vazut de iubitorii de film din Coreea incepand de astazi, 16 septembrie.
(Sursa: kpopherald)
Articol realizat de chocolate_cleo – asiacinefil
0 Comments