Cele 10 filme care au schimbat cinematografia japonezã
De la primii pasi ai filmului in lume, o data cu Edison, pana la cinematograful fratilor Lumiere deschis in Kobe spre sfarsitul secolului XIX, trecand prin doua “varste de aur” recunoscute de catre critici si cu o ultima explozie de interes pentru filme ale unor regizori precum Takeshi Kitano, Takashi Miike sau Kiyoshi Kurosawa, cinematografia japoneza a suferit o evolutie uluitoare. De-a lungul timpului, unele filme au contribuit decisiv la progresul artei cinematografice, iar inovatiile in stil, tehnologie si continut nu au facut decat sa transforme filmul clasic japonez – cunoscutele jidai-geki traditionale – in salbaticele excese ale “pinku eiga” (filmele cu continut erotic evident, impletite pe o poveste traditionala) sau in absurdul sangeros al unor filme contemporane ale lui Miike. Pentru a onora aceste filme care au impulsionat, provocat, revoltat si uimit atat pe cinefilii din Japonia cat si pe cei de peste hotare, a fost realizat un top al primelor 10 filme care au schimbat cinematografia japoneza.
Pozitia a 10-a: “Momotaro’s Divine Sea Warriors” – Mitsuyo Seo (1945)
Pozitia a 9-a: “Carmen Comes Home” – Keisuke Kinoshita (1951)
Pozitia a 8-a: “Love Letter”(”Koibumi”) – Kinuyo Tanaka (1953)
Pozitia a 7-a: „Battles without Honour and Humanity” – Kinji Fukasaku (1973)
Pozitia a 6-a: „Crazed Fruit” – Ko Nakahira (1956)
Pozitia a 5-a: „Souls on the Road” – Minori Murata (1921)
Pozitia a 4-a: „The War at Sea from Hawaii to Malaya” – Kajiro Yamamoto (1942)
Pozitia a 3-a: „In the Realm of Senses” – Nagisa Oshima (1976)
Pozitia a 2-a: „The Neighbour’s Wife and Mine” – Heinosuke Gosho (1931)
Pozitia 1-a: „Rashomon” – Akira Kurosawa (1950)